Skrzyżowanie Kultur Stołeczna Estrada Skrzyżowanie Kultur
Polski English

Dzień siódmy - Zamknięcie festiwalu

Ostatni dzień festiwalu zaczął się panelem dyskusyjnym w klubie festiwalowym. Katarzyna i Krzysztof Świdrakowie zaprosili do rozmowy o dźwiękach Leszka Cichego – podróżnika i alpinistę.

Od 15.00 namiot festiwalowy należał do warsztatowiczów, którzy pod przewodnictwem mistrzów swoich klas muzycznych zaprezentowali umiejętności, które nabyli podczas tygodniowych zajęć. Szczególnie ciekawe zabrzmiały ostatnie utwory, przygotowane specjalnie do tego projektu przez mistrzów. Wieczorny koncert był prawdziwym wielkim finałem festiwalu. Warszawiacy tłumnie przybyli pod namiot festiwalowy by usłyszeć malijską gwiazdę i jego znakomity zespół. Salif Keita już od pierwszych dźwięków zaczarował publiczność podrywając ją do tańca. W namiocie zawrzało. Podczas jednego z utworów artysta wyciągnął ręce do widzów i zaprosił kilka osób na scenę. Euforia młodych ludzi tańczących wokół Keity udzieliła się całej publiczności, która głośno domagała się bisów. Na koniec na scenie pojawił się Dyrektor Stołecznej Estrady Andrzej Matusiak, który podziękował całej ekipie realizującej festiwal.

Około północy w Cafe Kulturalna zaczął się wieczór DJ-ski Erica Soul. Afrobeat zawładnął parkietem. Członkowie zespołu Salifa Keity długo tańczyli wraz z tłumem gości festiwalowych.
Tegoroczny festiwal dobiegł końca. Dziękujemy Państwu za wypełnianie ankiet. Nagrodzonych we wszystkich konkursach zaprosimy do Stołecznej Estrady po odbiór płyt.
 


Dzień szósty – w teatralnym stylu

W namiocie festiwalowym korowodem milczenia swój spektakl rozpoczął specjalny gość Osjana – Daisuke Yoshimoto z Japonii. Taniec butoh w wykonaniu takiego mistrza to nie lada gratka dla tych, którzy tę sztukę znają. Głęboka cisza przerywana muzyką etniczną oddawała hołd ciału – przedmiotowi sztuki. Kwiaty lilii, będące symbolem przemijania, podkreślały kruchość istnienia. Gra świateł, czerwona materia oraz gęsta kryza aktora budowały plastyczny, baśniowy świat.
Na scenę niepostrzeżenie weszli muzycy Osjanu: Jacek Ostaszewski (flet), Radosław Nowakowski (bębny) oraz Anna Sikorzak-Olek (harfa). Zespół imponował mieszanką najróżniejszych stylów i gatunków także za sprawą zaproszonych do wspólnego świętowania 40-lecia Osjanu gości, takich jak Marek Jackowski czy Wojciech Waglewski.

Piąty dzień – w rytmie TANGO

W namiocie festiwalowym o 19.00 usłyszeliśmy tango w interpretacjach dwóch argentyńskich zespołów. Carlos Libedinsky z Narcotango zaprezentowali nowoczesne kombinacje muzyczne, a surowością stylu zachwycił Astillero. Urodzone w XIX wieku tango z tradycji hiszpańskich habanery i flamenco, pochodzi z gorącego Buenos Aires.

W klubie festiwalowym o 23.00 zagrał DJ Mamadou Diouf. Muzycy z Astillero królowali na parkiecie obok DJa Erica Soul, który zagra w Cafe Kulturalna po sobotnim koncercie. 

 


Dzień czwarty – azjatyckie dźwięki

Czwarty dzień festiwalu Skrzyżowanie Kultur upłynął w aurze azjatyckich dźwięków. W podróż na Wschód wyruszyliśmy już o godz. 17:00, wraz z rozpoczęciem projekcji filmu „Przełamując ciszę – muzyka Afganistanu”. Tło historyczne Afganistanu uwypukliło potrzeby duchowe człowieka, a ich najwyższym odzwierciedleniem stała się muzyka i kultura.

Część koncertową o godzinie 19:00 poprowadził Maciej Szajkowski, odkrywając tajemnice talentów poszczególnych zespołów.


Trzeci dzień – romantyczny akcent

Rwący potok tamburyn i fale czerwonej sukienki zapamiętają widzowie trzeciego dnia festiwalu. Na cześć boga Dionizosa zespół Tamburellisti di Torrepaduli wykonał energetyzujące utwory. Sekcja tamburynistów z Salento przyspieszyła tętno wielu serc, synchronizując je z rytmicznym tańcem. Piękna Serena D’Amato, niczym zaklinacz deszczu, pląsała w rytm bębnów, a jej kolejne kreacje wirowały w powietrzu. Oklaskom nie było końca.
Później na scenie festiwalowej pojawiła się Mayra Andrade z Wysp Zielonego Przylądka. 

« 1 2 3 »
« » Kwiecień 2025
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni