III Warszawski Kiermasz Książki
Miejsce: Rynek Mariensztacki
Data rozpoczęcia: 2012-05-19
W maju Warszawa zmienia się w czytelniczą stolicę Polski. Nie tylko za sprawą Targów Książki, ale również trzeciej edycji Warszawskiego Kiermaszu Książki, który odbędzie się 26-27 maja na Rynku Mariensztackim. W programie Kiermaszu zaplanowane są m.in. spotkania z pisarzami, strefy tematyczne, promocje książek, warsztaty i zajęcia edukacyjne dla dzieci - na wszystkie wydarzenia wstęp będzie bezpłatny. Organizatorami Kiermaszu jest Urząd Miasta st. Warszawy i Stołeczna Estrada we współpracy z firmą Murator EXPO.
Charakter Kiermaszu pozwala na obcowanie z książkami w przestrzeni publicznej, a także na spotkanie z różnymi osobami dla których czytanie jest pasją i przyjemnością. Dwudniowe wydarzenie będzie prawdziwą książkową ucztą, w której uczestniczyć będzie mógł każdy miłośnik czytania.
„W ostatnich latach zauważyliśmy, jak ważna jest promocja czytelnictwa prowadzona w oryginalny sposób. Wiemy, że w dzisiejszych czasach zarówno mieszkańcy Warszawy, jak i turyści nie tylko szukają ciekawych kulturalnych wydarzeń na spędzenie czasu, ale przede wszystkim chcą aktywnie w nich uczestniczyć. Stąd pomysł na specjalne strefy tematyczne przeznaczone dla dzieci, fanów komiksu, literatury pięknej i poezji, które będą miały swoich animatorów.”- mówi Andrzej Matusiak, Dyrektor Stołecznej Estrady.
Podczas trzeciej edycji Kiermaszu swoje oferty zaprezentuje około 60 wystawców, wśród nich będą zarówno najważniejsi polscy wydawcy, jak również warszawskie księgarnie i antykwariaty. Dodatkowo tegorocznej edycji Kiermaszu towarzyszyć będą warsztaty, wykłady, spotkania autorskie oraz spektakle sceniczno-muzyczne. Gośćmi specjalnymi wydarzenia będą laureaci Warszawskiej Nagrody Literackiej.
Kiermasz nieprzypadkowo odbywa się na Rynku na Mariensztacie. Rynek to miejsce gdzie w przeszłości odbywały się tego rodzaju wydarzenia. „Zależy nam, aby z jednej strony wrócić do tradycji tego miejsca, z drugiej nadać jej współczesny charakter, a także zbliżyć autorów i wystawców bezpośrednio do czytelników” – dodaje Andrzej Matusiak.